neděle 20. září 2020

Sencha Asanoka






Moje oblíbené pořekadlo praví, že "nejlepší čaj už došel" - "dojde první". Je to vidět na degustacích, ale i v domácích zásobách nebo na jídelním rautu. To nejlepší zmizí první.
       Nejsem typ pijáka, který si schraňuje nejlepší čaje na speciální příležitosti a podobně. Nekonečné záplavy pytlíčků s trochou lístku na dně, jsem vyměnil za radost, že piju to, co mi dělá radost teď a tady.





      Byl jsem poměrně překvapený, že prvním čajem, který mi z jarní zásoby došel byla právě Asanoka. Proč tedy právě ona?
      







      Kultivar samotný vznikl křížením Yabukita a čínského kultivaru. Výsledek, je famózní kombinace sladkosti, umami a tropického ovoce.
        Jen co se dostane doušek do úst, tak vyvolává úsměv. Je to kouzlo v prvním momentu setkání. Není to ale  okouzlení chvilkové, ale celková ušlechtilost spojující plné telo, umami ve velmi elegantním pojetí mě opravdu pohltila. Jako třešničkou na dortu je dráždivá stopa připomínající santal, která dodává celkovému projevu podamanivost.









děkuji


Žádné komentáře:

Okomentovat