pátek 18. září 2020

Vernisáž - Brána Taa



Milí čtenáři,


rád bych vás pozval na setkání s čajem a kaligrafií. Připravil jsem mou první kaligrafickou výstavu a budu rád, když dorazíte na šálek čaje ku příležitosti jejího uvedení na světlo boží.






Text výstavy:


Brána Taa


Tao te Ťing je spisem, kterým se zabývám už roky a nikdy mě nepřestal překvapovat. Zalíbení v kánonu taoistické praxe jsem spojil s malováním a dlouho jsem si přepisoval text jako kaligrafické cvičení, zábavu a meditaci. Nespočetněkrát jsem napsal kapitolu první, většinou velmi drobným a krasopisným písmem.


Tento soubor svitků,  jsem vytvořil asi před rokem v průběhu jednoho týdne. Jak je na první pohled jasné, od drobných a čitelných znaků jsem šel k vlastní interpretaci znaků. Svitky zosobňují mé vlastní pochopení písma a taa samotného. 


Brána je posledním znakem, kterým končí první kapitola. Její symbolické postavení na samotný konec mi padlo pod ruku při hledání názvu této výstavy. Vstupte tedy onou pomyslnou branou do světa Taa.


Děkuji




Vernisáž proběhne ve studiu meetea na adrese Školská 32 v úterý 22.9 od šesti hodin.



Žádné komentáře:

Okomentovat