středa 9. září 2015

Wuyi maocha

Přebírání Ya Shi Xiang (鴨屎香)
Maocha (毛茶) znamená surový čaj. V podstatě se jedná o čaj, který čeká na finální kroky zpracování. Puerhy se blendují a lisují do koláčů a u oolongů jde o pečení.

Přebírání maocha - Wuyi.
Než jsem měl možnost ochutnat vzorky nepečených yancha, myslel jsem, že maocha pro produkci wuyi oolongu nebude moc k pití.

Maocha
Asi nejlepší čaj, který jsem ve Wuyi  (武夷) měl možnost ochutnat byla nepečená maocha.
      Tento čaj měl naprosto všechny kvality, které hledám. Byl tak hluboký a sladký - jako málokterý "hotový-upečený" čaj. V chuti byl krásně kulatý,komplexní s velmi dlouhou dochutí.

Rou Gui(肉桂) 
Když jsem ochutnával čerstvé lístky přímo z čajových keřů, tak některé byly sladké i s výbornou dochutí. Jiné byly už od samého počátku hodně hořké a svíraly ústa....

Domníval jsem se, že wuyi maocha bez pečení ani nemůže mít tak plné tělo, bude natrpklá a sladkost bude spíš jemná....  Pečení podle mě nemá "sladit" disharmonie čaje , ale má jen prohloubit a zakonzervovat čaj již perfektní. 

Žádné komentáře:

Okomentovat