čtvrtek 22. srpna 2019

Wu Wo Cha - verze číslo dva - Čajomír 2019






O taiwanském rituálu wu wo cha jsem psal již dříve. Letos jsem se ro rozhodl, že se vydám na čajomír opět připravovat čaj. Vymyslel jsem si koncept tea art pojetí čaje, pro který se tak název wu wo cha hodí, že jsem se rozhodl udělat další nejasnosti a zmatky a opravdu jej tak pojmenovat.


Na čajomíru je už pravidlem, obrovské množství hostů, hluk a hektičnost. Jakási antiteze toho, jak si představuji prostor pro čaj. Vymýšlel jsem tedy, jak vymezit-oddělit připravovaný šálek čaje od prachu okolí. Při úvahách o všemožných konstrukcích, stanech a místnostech, mi přišel na mysl jeden nápad, který jsem se rozhodl realizovat na vyšehradském festivalu čajomír.


Vytvořím plátěnou krychli do které se ukryji a budu skryt před zraky hostů připravovat čaj. Vidět bude pouze nádobí. Omezím tak lidský kontakt mezi hostem a hostitelem pouze na šálek - čaj - čas - prostor a co ještě? Sám nevím, nemusím ani mluvit, kolikrát zazní otázka, proč? Co tím chci říct?
        Osobně si užívám kouzla mezilidského setkání nad čajm mnohem více, dokonce i vlastního niterného zážitku si cením více než čaje. Čeká nás experiment, co se ukáže? Co si uvědomíme?


Těším se a jsem sám velmi zvědavý.



Žádné komentáře:

Okomentovat